Salamandr mořský

Tento doplněk se nachází v sadách:
Salamandři
ikony_monstum Monstrum
ID
979
Zlatohlávek
11. srpna 2025
5 průměr z 2 hodnocení Průměrné hodnocení 5,0.

Kapitán Kornel sledoval, jak jeho nejlepší lovec perel Jakub připravuje výstroj. "Nelez tam, chlapče," varoval ho. "V té jeskyni je Perlový strážce." Jakub se ušklíbl. "Pověry na strašení zelenáčů." Kornel pokrčil rameny. "Jak myslíš. Ale pamatuj - tvůj otec říkal to samé." O hodinu později se Jakub nořil k podmořské jeskyni. Voda byla křišťálově čistá a na dně se třpytily obrovské lastury. Právě otevíral první z nich, když ucítil změnu. Proudy se stočily, voda zhoustla jako med. Z temnoty jeskyně se vynořila průsvitná hlava s očima jako dvě modré perly. Jakub chtěl křičet, ale místo vzduchu vydechl jen bubliny. Jeho lovecký nůž se pomalu nořil blíže do nekonečné modré tmy.

Mořští salamandři jsou nejzáhadnější a nejméně prozkoumaný ze všech druhů salamandrů. Tito tvorové nežijí volně v moři, ale v nejhlubších příkopech - podzemních propastech a jejích zatopených jeskyních a kavernách, kam sluneční světlo nepronikne. Jejich těla jsou dokonale přizpůsobena vodnímu prostředí. Jejich keřovité žábry působící jako tykadla ve tmě světélkují.

Dorůstají délky přes dva metry a jejich tělo je vytáhlé, hydrodynamické. Kůže nemá šupiny, ale je pokryta speciálním slizem, který snižuje odpor vody téměř na nulu. Barva se neustále mění - od temně modré přes zelenou až po průhlednou. Podél těla se táhnou řady bioluminiscenčních bodů, které používají ke komunikaci a osvětlení. Jejich končetiny mají mezi prsty blanky a ocas je zploštělý jako veslo.

Obývají hraniční zóny mezi známým a neznámým - místa, kam se odvažují jen nejzkušenější potápěči. Vytvářejí si doupata v podmořských jeskyních, často propojených s podzemními sladkovodními prameny. Tyto úkryty zdobí podivnými obrazci z mušlí, kostí a třpytivých kamenů. Některé vzory připomínají mapy, jiné možná písmo.

Jsou to mistři vodního živlu. Dokáží ovládat proudy, vytvářet víry a měnit tlak vody. V jejich přítomnosti se voda chová nepřirozeně - proudí do kopce, vytváří vzduchové kapsy, nebo naopak oblasti extrémního tlaku. Tuto schopnost používají k lovu i obraně.

Živí se především rybami a hlavonožci, ale jejich skutečnou potravou je magická energie rozpuštěná ve vodě. Proto vyhledávají místa, kde se potopily lodě s magickým nákladem, nebo kde do moře ústí řeky z magických krajin. Někdy napadají rybáře, kteří používají kouzelné sítě nebo amulety.

Mořští salamandři jsou inteligentní a komunikují telepaticky přes vodu. Jejich "řeč" je směsí obrazů, pocitů a vzpomínek. Některé rybářské komunity s nimi uzavřely křehké příměří - neloví v určitých oblastech výměnou za ochranu před mořskými nestvůrami. Jiní je považují za prokletí a snaží se je vyhnat.

Ze zabitého mořského salamandra lze získat cenné látky. Kluzká kůže se používá na výrobu potápěčských obleků s respirátory - 80 zlatých. Plavání v nich umožňuje využít maximální pohyblivost jako na souši. Kůže obsahuje  Plynový měchýř umožňuje dýchat pod vodou po dobu 1 hodiny - 12 zlatých. Luminiscenční orgány jsou zdrojem podvodního - 60 zlatých.

Kluzká kůže

  • Mana: 60
  • Suroviny: 80

Tlakový měchýř

  • Mana: 20
  • Suroviny: 50

Luminiscenční orgány 

  • Mana: 40
  • Suroviny: 130

Srdce salamandra

  • Mana: 100
  • Suroviny: 40

Zvláštní schopnost: Vodní trysk
Salamandr může vystřelit koncentrovaný proud vody s drtivou silou do vzdálenosti 10 metrů. Cíl utrpí 2k6 bodů drtivého zranění a musí si hodit ODO vs 14 nebo přijde o vzduch na plicích a dostane dodatečné zranění 1k6 dušením. Pod vodou má trysk dvojnásobný dostřel a zraňuje tlakem. Jednou za 3 kola

Zvláštní schopnost: Rozplynutí
Jednou denně se může salamandr na 3 kola doslova rozpustit ve vodě. Stane se v podstatě neviditelným.

Zvláštní schopnost: Ovládání proudů (Dlouhá akce)
Salamandr může manipulovat s vodními proudy v okruhu 20 metrů:

  • Vytvořit vír: Cíle ve vodě musí uspět v SIL proti 13 nebo jsou vtaženy 2k6 metrů směrem k salamandrovi nebo od něj
  • Vodní zeď: Vytvoří bariéru z vody (kryt +5 k ZO proti střelám)
  • Změna tlaku: Cíl pod vodou utrpí 1k6 tlakového zranění a je omráčen na 1 kolo (ODO proti 12 neguje omráčení)
  • Vzduchová kapsa: Vytvoří bublinu vzduchu pro 1 tvora na 10 kol. V bublině poté cestuje vzhůru rychlostí 20 sáhů za kolo. Tím může cíleně rozdělovat soupeře a vzdalovat přímou hrozbu.

Atributy

icon-strength Síla 13
icon-dexterity Obratnost 17
icon-constitution Odolnost 14
icon-intelligence Inteligence 8
icon-charisma Charisma 6
Životy 54
Úroveň 7
Výzva 4x5
Velikost B
Pohyblivost 30 (souš), 50 (voda)
Útočné číslo 10+4 (zuby), 9+2 (ocas) 2x
Základní obrana 6 (Šupiny)
Obranné číslo 9 (Šupiny)
Rezistence Sečné a drtivé zranění, Nemagické zbraně, Oheň, Mráz
Imunita Udušení
Slabina Blesk
Dovednosti Postřeh (7)
Četnost 1-4
Výskyt Vodní příkopy, přímořské jeskyně, zatopené kaverny, korálové útesy
Typ Magické zvíře
Zkušenosti 2900
dhbenefit_38877_A_acrylic_stylized_bestiary_illustration_of_a_3521aa7a-2d05-431f-bfdb-3d2e117c8492_3.png
Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
2 hodnocení
Průměrné hodnocení 5,0.
11. srpna 2025 14:27 — Hejtman
Průměrné hodnocení 5,0.
12. srpna 2025 13:51 — Thongar
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
0 komentářů