Salamandr pouštní

Tento doplněk se nachází v sadách:
Salamandři
ikony_monstum Monstrum
ID
975
Zlatohlávek
11. srpna 2025
5 průměr z 2 hodnocení Průměrné hodnocení 5,0.

Karavana se plahočila pouští už třetí den. Slunce pálilo nemilosrdně a písek tvořil indeferentní texturu, nudnou jako filozofické přednášky na téma zda bylo dřív vejce či dračice. Průvodce Saíd náhle zvedl ruku - stop. "Vidíte to?" zašeptal a ukázal na písečnou dunu před nimi. Vzduch nad ní se zvláštně vlnil a třpytil. "To je jen přelud, pouštní ďábel" řekl kupec Hasan. Saíd zavrtěl hlavou. "Ne. Vidíte ty jiskry?" Skutečně - ve vlnícím se vzduchu probleskovaly drobné výboje. Najednou se duna rozvířila a z písku vystoupil štíhlý tvor pokrytý šupinami, které se třpytily všemi barvami duhy. Jeho oči zářily jako malá slunce. "Rozptylte se!" křikl Saíd. V tu chvíli salamandr zvedl hlavu a z tlamy mu vyšlehl oslnivý paprsek světla. Velbloud, kterého zasáhl, se s řevem zhroutil, jeho srst doutnala.

Pouštní salamandři jsou mystičtí obyvatelé nejsušších míst světa. Tito tvorové se přizpůsobili extrémům pouště jedinečným způsobem - jejich těla generují a ukládají elektrickou energii ze slunečního záření a statické elektřiny písečných bouří.

Jsou štíhlejší než ostatní salamandři, s dlouhým hadovitým tělem ideálním pro pohyb v písku. Jejich kůže je pokryta drobnými krystalickými šupinami, které se neustále třpytí a mění barvy - od zlaté přes stříbrnou až po elektrickou modř. Tyto šupiny fungují jako solární panely, absorbují sluneční energii a přeměňují ji na elektřinu. V noci nebo za bouře salamandři doslova jiskří nahromaděnou energií.

Žijí v norách hluboko pod pískem, často v blízkosti skalních útvarů, které vedou teplo. Jejich doupata jsou propojená sítí tunelů, kterými proudí horký vzduch. Některé chodby vedou k podzemním pramenům - vzácným zdrojům vody v poušti. Salamandři tyto prameny žárlivě střeží.

Jsou aktivní především za soumraku a úsvitu, kdy teplota není extrémní. Během dne se zahrabávají do písku a absorbují sluneční energii. V noci loví - jejich kořistí jsou pouštní hlodavci, ještěrky, ale i větší zvířata přicházející k oázám. Dokáží vystřelit elektrický výboj na značnou vzdálenost.

Pouštní salamandři jsou samotáři, ale během písečných bouří se někdy shromažďují a užívají si statickou elektřinu jako dítě si užívá cukroví. Tyto bouře jsou pro ně jako svátky - statická elektřina je nabíjí energií. Lze je vidět, jak tančí v mračnech písku, jejich těla probleskovávají modrými výboji. Místní nomádi tyto "tance blesků" považují za špatné znamení.

Komunikují pomocí otřesů půdy - jejich těla dokáží vytvářet složité vzory otřesů. Některé kmeny nomádů se naučily základy této "řeči" a dokáží je pomocí větrem poháněných mlýnků odlákat.

Ze zabitého pouštního salamandra lze získat unikátní materiály. Třpytivá kůže se používá na výrobu plášťů chránícím před žárem za 70 zlatých. Jeho orgány jsou cennou alchymistickou složkou - 100 zlatých za kompletní vnitřnosti. Krystalické šupiny se brousí na šperky či odrazné plošky pro zvláštní druh dekorací. Orby poskládané z jednotlivých šupinek se používají na osvětlování večírků v pouštních palácích.

Třpytivá kůže

  • Mana: 40
  • Suroviny: 70

Elektrické orgány (pár)

  • Mana: 200
  • Suroviny: 40

Krystalické šupiny

  • Mana: 5
  • Suroviny: 50

Srdce salamandra

  • Mana: 100
  • Suroviny: 40

Zvláštní schopnost: Plivání plazmy

Salamandr může vystřelit koncentrovaný paprsek světla a elektřiny do vzdálenosti 20 sáhů. Cíl utrpí 2k6 bodů elektrického zranění a musí si hodit ODO vs 14. Při neúspěchu je částečně na kolo oslepen a jedno kolo a má pro následující akci nevýhodu (-5 postih). Paprsek také zapaluje hořlavé materiály. Plasmu střílí jednou za tři kola.

Zvláštní schopnost: Přelud
Salamandr schovaný v mračnu písečné bouře může vytvořit až 3 iluzorní kopie sebe sama z horkého vzduchu a statické elektřiny, které v oblaku svítí. Vytvoření přeludů stojí 1 akci, vydrží 5 kol nebo dokud nejsou zničeny.

Zvláštní schopnost: Písečné potápění
Salamandr se může ponořit do písku jako do vody. Pod pískem se pohybuje rychlostí 20 a může vnímat vibrace na povrchu do vzdálenosti 30 metrů. Může vyskočit z písku a překvapit nepřátele s výhodou ( +5 bonus) k útoku. V písku je chráněn před většinou útoků.

Atributy

icon-strength Síla 12
icon-dexterity Obratnost 18
icon-constitution Odolnost 13
icon-intelligence Inteligence 8
icon-charisma Charisma 7
Životy 63
Úroveň 9
Výzva 4x7
Velikost C
Pohyblivost 40
Útočné číslo 11+4 (drápy) 2x
Základní obrana 12 (šupiny)
Obranné číslo 16 (šupiny)
Zvláštní schopnosti Plivání plasmy, Přelud, Písečné potápění
Rezistence Sečné a drtivé zranění a nemagické zbraně
Imunita Blesky
Slabina Mráz
Dovednosti Postřeh (7)
Četnost 1-5
Výskyt Pouště, duny, skalní útvary, oázy
Typ Magické zvíře
Zkušenosti 3800
dhbenefit_38877_A_stylized_bestiary_illustration_of_a_giant_d_ed1195f0-6023-4447-9712-25545d15975b_2.png
Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
2 hodnocení
Průměrné hodnocení 5,0.
11. srpna 2025 14:27 — Hejtman
Průměrné hodnocení 5,0.
12. srpna 2025 13:51 — Thongar
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
0 komentářů