Doplňky

Jméno
Autor
Hodnocení
Kategorie

Najdi bytost

Kouzlo umožňuje nalézt bestie a magické tvory tedy bytosti, na jejichž lov se Chodci specializují. Po dobu trvání chodec vnímá směr, přibližnou vzdálenost a pohyb cíle.

Atributy

Duševní síla 8
Dosah koule o poloměru 1 míle
Rozsah 1 tvor
Trvání 1 směna
Vyvolání 5 kol
Obtížnost 14
Vyžaduje Hmotná vazba, 6. úroveň, specializace Chodec, Chodecká magie
Více informací

Najdi osobu

Hraničář vycítí směr a přibližnou vzdálenost k hledané osobě. Bez hmotné vazby kouzlo selže. Pokud osobu hraničář nikdy neviděl, získává Nevýhodu (+5 k obtížnosti). Kouzlo nepůsobí na nemrtvé, démony ani bytosti chráněné magií proti věštění.

Atributy

Duševní síla 5
Dosah 3 míle
Rozsah 1 osoba
Trvání 1 směna
Vyvolání 2 kola
Obtížnost 10
Vyžaduje Část hledané osoby nebo její věc
Směr magie Magie pocestných
Více informací

Korzárovy vraždožabky (sada)

Tento doplněk se nachází v sadách:
Zlatohlávkovy Artefakty

Sada pěti vrhacích hvězdic. Nad vodní hladinou se hvězdice odráží a stabilizuje let. K základnímu dosahu vrhu přičti +20 sáhů. Při boji získáš Výhodu (bonus +5) k hodu na útok proti cíli v kovové zbroji nebo krytého kovovým štítem. Pokud bojuješ proti nepřátelům beze zbroje, jejich zbroj je nekovová (vycpávaná, prošívaná či kožená) nebo nemá přírodní typ zbroje z typu rohoviny, chitinu či kamene zásah způsobí navíc jednorázové krvácení 1k6/2 zranění. Pokud hvězdice minula nad vodou svůj cíl a není v její trajektorii překážka, v dalším kole se vrátí k nositeli. Jako reakci hoď Reflex (OBR) vs 15.  Máš-li schopnost Vějíř dýk, můžeš s touto sadou vrhnout o 1 hvězdici navíc (celkem +1 projektil).

Atributy

Útočnost 3
Zranění 3
Obrana 0
Dostřel 10/20 (+20x)
Typ zbraně Vrhací
Hmotnost 0,15 lb
Cena 150 zl (30 za jednu)
Vrhací Ano
Druh zbraně Lehké krátké
Více informací

Miska z prvotní hlíny

Tento doplněk se nachází v sadách:
Zlatohlávkovy Artefakty

Miska z hrubé, ale pevné bezešvé hlíny o průměru zhruba jedné dlaně. Stěny jsou nepravidelné, jako by je tvarovala spíš ruka než kruh. Povrch zůstává matný, v odstínech tlumené okrové a cihlové; v pálených místech se objevují jemné pihy tmavších zrnek. Ten, kdo se během dne nají z Misky z prvotní hlíny a poté absolvuje plnohodnotný dlouhý odpočinek, získá na  následujících 1k6 dní Výhodu (bonus +5) k hodům Odolnosti proti nemocem, běžným horečkám a únavovým stavům. Rostliny zasazené do zeminy v Miske rostou přibližně desetkrát rychleji než obvykle v daném podnebí.

Atributy

Hmotnost 0,5 lb
Cena 500 zl
Více informací

Thuldur - Pěst zkázy

Tento doplněk se nachází v sadách:
Zlatohlávkovy Artefakty

Thuldur je masivní bourací kladivo vyrobené z pyrexitu, vzácného a mimořádně odolného kovu s načervenalým leskem a jádro má ze zkamenělého dřeva. Potřebná síla pro nošení kladiva je Oprava +3.

Atributy

Útočnost 10
Zranění 5
Obrana 0
Typ zbraně Drtivá
Dosah 1,5 sáhu
Hmotnost 8 liber
Cena 350 zl
Obouruční Ano
Druh zbraně Těžké
Více informací

Dohlížitelův terč

Tento doplněk se nachází v sadách:
Zlatohlávkovy Artefakty

Dohlížitelův terč je malý kulatý puklíř o průměru sotva půl sáhu, určený pro boj zblízka a volný pohyb. Čelní plát je z šedomodré oceli vytažené do mělkého kužele se zvýrazněným středovým pukem. Okraj lemuje fialový arxonitový pás.  Nositel má díky němu bonus +2 k obraně. Puklíř je velmi lehký, k jeho použití stačí i síla s opravou SIL pod 0. Štít se používá v aktivní obraně. Výhody smí využívat postava zasvěcená bohyni Gwen nebo ta postava jež projde její zkouškou. Jeho bariéra je ovládaná dovedností Prosby (CHAR) nebo v omezené míře dovedností Vůle (CHAR), pokud zkoušku složí postava jiného povolání.

Atributy

Kvalita štítu 2
Hmotnost 1,2
Cena 250 zl
Kategorie Lehké
Více informací

Klobouk všech klobouků

Tento doplněk se nachází v sadách:
Zlatohlávkovy Artefakty

Na první pohled vypadá tento předmět jako obyčejný klobouk. Prostý, nudný, nenápadný. Jakmile si jej však nasadíte, změní podobu podle vašich přání či nálady. Během okamžiku se může proměnit v elegantní cylindr, hrubou kožešinovou čepici, blyštivou korunu, rytířskou přilbici nebo třeba honosný baret.

Atributy

Hmotnost 0,3 liber
Cena 150 zlatých
Více informací

Grimoár Canvas (Kniha jedových kouzel)

Tento doplněk se nachází v sadách:
Zlatohlávkovy Artefakty

Kniha plná jedových kouzel funguje jako klasická kouzelnická kniha (PPZpH Kouzlení z knih) s rozdílem, že vyžaduje nalazení skrze hod na Vůli (CHAR) vs 15. Kniha sváže s nositelem do příští rovnodennosti a umožní kouzlit z knihy bez dodatečné obtížnosti pro Kouzlení z knih (PPZpH Kouzlení z knih). Při každé jarní nebo podzimní rovnodennosti proběhne zpětné ověření +3. Neúspěch způsobí, že ke klasickému Kouzlení z knih přidá dalších +5 k obtížnosti kouzla.

Atributy

Hmotnost 0,6 liber
Cena 6 zl (dle notáře
Více informací

Tsumoniny vějíře

Tento doplněk se nachází v sadách:
Zlatohlávkovy Artefakty

Pár širokých vějířů s jádrem z kalené oceli oblečené do tepaného bronzu; žebra z santalového dřeva tmavnou do barvy datlí a na jejich vrcholcích se jako ostré zuby cení tenké ocelové hroty.  Vějíře se aktivují v boji či během pohybu při skoku. Lze započítat bonus za schopnosti Kompatibilní s bonusy Vražedné ostří Zloděje (+2 k ÚČ a OČ), Obratného bojovníka pokročilého Zloděje (OBR místo SIL), Vražedné zbraně Assassina (+3 k ÚČ a OČ) nebo Zbraně Gentlemana Sicca (+3 k ÚČ a OČ).

Atributy

Druh zbraně Lehké krátké
Útočnost ROZLOŽENÝ 0 (sečné)
Zranění ROZLOŽENÝ 3 (sečné)
Obrana ROZLOŽENÝ 0
Útočnost SLOŽENÝ 2 (drtivé)
Zranění SLOŽENÝ 0 (drtivé)
Obrana SLOŽENÝ 1
Hmotnost 0,5 libry
Cena 500 zlatých
Dosah 1,5 sáhu
Více informací

Úsvit a Soumrak

Tento doplněk se nachází v sadách:
Zlatohlávkovy Artefakty

Úsvit a Soumrak jsou jeden a ten samý krátký meč se dvěma podobami, očištěnou a znesvěcenou. Záleží tak, v jaké podobě bude nalezen. Nelze tedy mít oba meče najednou!

Atributy

Druh zbraně Lehké
Útočnost ÚSVITU 6
Zranění ÚSVITU 2
Obrana ÚSVITU 2
Útočnost SOUMRAKU 6
Zranění SOUMRAKU 3
Obrana SOUMRAKU 0
Typ zbraně Krátký meč
Dosah 1,5 sáhu
Hmotnost 0,95 lb
Cena 1 200 zl (Soumrak), 2 500 zl (Úsvit)
Více informací

Kožich myší princezny

Tento doplněk se nachází v sadách:
Zlatohlávkovy Artefakty

Tento plášť na první pohled působí velmi skromně až zanedbaně. Je ušitý z krysí kůže, která nevypadá nijak vzácně. Kožešina je šedivá, prošoupaná na několika místech a její odstíny se pohybují od ocelové šedi až po tmavší odstíny připomínající popel. Přesto má však tento plášť překvapivě hebkou strukturu, která připomíná samet, pokud se jej dotknete. Jednoduchý, nenápadný střih dává plášti všední vzhled, což je podpořeno zapínáním z obyčejné kostěné spony, která jej udržuje na ramenou nositele. Plášť se obepne kolem nositele a promění ho v krysu velikosti A1 (PPZ bestiář: Obří krysa, s. 120). Tato proměna trvá až 1 směnu denně.

Atributy

Hmotnost 1 lb
Cena 250 zlatých
Kategorie Oděv
Více informací

Nové kartičky společníků hraničáře a kouzelníka

Balíček 6 karet se základními zvířecími přítelíčky vhodnými pro oneshoty pro postavy na 3. úrovni. Jsou tvořeny pro Zjednodušené deníky.

Více informací

Špičatý klobouk - Pilíře tvorby postavy

Tento doplněk se nachází v sadách:
Skripta pro Vypravěče

Autorský překlad skripta tvůrce "Pointy Hat" s doplňky. Tento průvodce vám pomůže projít procesem vymýšlení postavy. Je navržen jako nezávislý na systému, takže jej můžete použít pro jakoukoli hru, která po vás vyžaduje vytvořit postavu. V druhé polovině najdete bonusy Cesta záporáka a Škatulky Dobra a Zla. Tento dokument si můžete uložit na svůj Google Disk a poslat jej hráčům k vyplnění před samotnou tvorbou postavy.

Více informací

Střemhlavec

Střemhlavec je děsivý dravec podzemí a temných míst. V klidové formě vypadá jako malý špičatý kokon pokrytý trny. Připomíná krápník nebo hrudku kamene. Když se však rozbalí, odhaluje svou skutečnou, děsivou podobu. Deštníkovité tělo o délce 1,5 sáhu skrývá soustavu pilovitých zoubků s lebkou a tykadel s jedem připravené oběť polapit a vysát její mozek.

Atributy

icon-strength Síla 12
icon-dexterity Obratnost 18
icon-constitution Odolnost 13
icon-intelligence Inteligence 4
icon-charisma Charisma 8
Životy 23
Úroveň 3
Výzva 4x3
Velikost A (svinutý), B (rozvinutý)
Pohyblivost 10 (na zemi), 40 (v letu)
Útočné číslo 8+2 (tykadlo s bodcem)
Základní obrana 7 (kůže)
Obranné číslo 9 (kůže)
Zvláštní schopnosti Dokonalé mimikry, Echolokace, Oblak dýmu, Smrtící seskok, Jedové tykadlo,
Slabina Kouzlo ticho
Dovednosti Kamufláž (5), Postřeh (5), Akrobacie (5), Reflex (5), Orientace (5)
Četnost 1-12
Výskyt Jeskyně, katakomby, kobky
Typ Magický tvor
Zkušenosti 300
Více informací

Wyverna - dospělá

Wyverna je děsivý okřídlený ještěr dosahující v plné letové formě rozpětí křídel až 12 sáhů a délky těla včetně ocasu přes 10 sáhů. Na zemi vypadá Wyverna téměř neohrabaně - masivní tělo pokryté vrstvami tvrdých šupin v odstínech brčálové zelené, tmavě šedé a cihlově červené. Hlava připomíná dračí, s mohutným zobákem plným zubů velikosti dýk. Oči jsou jantarově zlaté, s vertikálními zorničkami. Krátká křídla vypadají nedostatečná pro tak velké tělo jsou však dost svalnatá pro let díky tomu, že složené slouží jako přední končetiny pro zemní pohyb po čtyřech.

Atributy

icon-strength Síla 23
icon-dexterity Obratnost 20
icon-constitution Odolnost 21
icon-intelligence Inteligence 8
icon-charisma Charisma 14
Životy 133
Úroveň 12
Výzva 4x10
Velikost D
Pohyblivost 60, 100
Útočné číslo (6+6+6) = 18/+6 (zuby), (6+6+6) = 18/+5 (ocas)
Základní obrana (8+3+5) = 16 (šupiny)
Obranné číslo (8+3+5+6) = 22 (šupiny)
Zvláštní schopnosti Uchvacující ocas, Uchvacující seskok, Hrůzný řev
Rezistence Nemagické zbraně, Ohnivé zranění
Dovednosti Akrobacie (15), Atletika (12), Postřeh (10), Reflex (12)
Četnost 1-2
Výskyt Hory, planiny, hluboké lesy
Typ Magické zvíře
Zkušenosti 22100
Více informací

Kelpie

Kelpie je zákeřný vodní monstrum pocházející z řek, potoků a jezer severních krajů Othionu zvaných Velké Fjordy, ale stejně tak se mohou vyskytovat ve vnitrozemských řekách nebo až na dalekých Šedých ostrovech. Jedná se o inteligentního vodního tvora schopného přijmout prakticky jakoukoli podobu, ačkoliv jeho nejoblíbenější formou je ta koňská - překrásný vraník s hřívou ze sítiny nebo rákosí, která neustále kape vodou.

Atributy

icon-strength Síla 19
icon-dexterity Obratnost 18
icon-constitution Odolnost 17
icon-intelligence Inteligence 11
icon-charisma Charisma 16
Životy 95
Úroveň 7
Výzva 4x5
Velikost C
Pohyblivost 40 (souš), 60 (voda)
Útočné číslo 12/+4 (kopyta), 13/+4 (zuby)
Základní obrana 9 (kůže)
Obranné číslo 13 (kůže)
Zvláštní schopnosti Změna podoby, Pekelná jízda, Burácivá kopyta
Rezistence Nemagické zraně
Dovednosti Plávání (12), Kamufláž (11), Atletika (9), Vůle(10), Postřeh (8), Reflex (9)
Četnost 1
Výskyt řeky, potoky, jezera
Typ Magické zvíře
Zkušenosti 1800
Ochočitelnost 23
Více informací

Katoblef

Katoblef je děsivá lichokopytá všežravá bestie připomínající obrovského býka nebo buvola o délce až 4 sáhů a výšce 2 sáhů v kohoutku. Jeho mohutné tělo je pokryto tlustou, zrohovatělou kůží tmavošedé až černé barvy, často pokrytou bahnem a řasami. Končetiny jsou krátké, tlustá jako kmeny stromů, připomínající spíše nohy nosorožce než býka.

Atributy

icon-strength Síla 20
icon-dexterity Obratnost 10
icon-constitution Odolnost 19
icon-intelligence Inteligence 3
icon-charisma Charisma 6
Životy 52
Úroveň 5
Výzva 3x4
Velikost C
Pohyblivost 40
Útočné číslo 12/ +4 (kly/rohy), 13+4 (ocas)
Základní obrana 9 (rohovina a kůže)
Obranné číslo 9 (rohovina a kůže)
Zvláštní schopnosti Smrtící pohled, Odér smrti, Švih ocasem, Šlapání
Dovednosti Atletika (11), Postřeh (9), Výdrž (8), Vůle (7), Kamufláž (6)
Četnost 1-2
Výskyt pláně, pastviny, tundry a tajgy
Typ Magické zvíře
Zkušenosti 800
Ochočitelnost 25
Více informací

Blátoplaz

Blátoplaz je záludný dravec dosahující délky asi 1,5 sáhu. Má protáhlé, štíhlé tělo pokryté šupinatou kůží v odstínech hnědé, šedé a zelené, která je obvykle pokrytá řasami a blátem. Jeho hlava je poměrně plochá s velkou tlamou plnou ostrých, zakřivených zubů připomínajících dýky. Končetiny jsou zakončené plovacími blánami, které mu umožňují klouzat po bažinách.

Atributy

icon-strength Síla 13
icon-dexterity Obratnost 15
icon-constitution Odolnost 14
icon-intelligence Inteligence 2
icon-charisma Charisma 5
Životy 28
Úroveň 3
Výzva 2x4
Velikost b
Pohyblivost 27 (na zemi), 36 (ve vodě)
Útočné číslo 9/+2 (čelisti)
Základní obrana 5 (tvr. kůže)
Obranné číslo 7 (tvr. kůže)
Zvláštní schopnosti Mimikry, Obojživelní, Číhavý útok, Pozření, Smečková taktika
Dovednosti Kamufláž (10), Plížení (9), Postřeh (7), Atletika (6), Reflex (5), Lov (8)
Četnost 1-3
Výskyt Bažiny, mokřady, močály
Typ Zvíře
Zkušenosti 480
Více informací

Hraničář - Cizí postava

Archetyp CP, který chybí v PPZ pro Vypravěče Hraničáři, dobrodruzi divočiny, se živí lovem zvěře, stopováním, vyzvědačstvím a také jako průvodci krajinou. Najdete je v pohraničních hlídkách, v průzkumných jednotkách, jako místní lovčí a hajní, jsou to placení průvodci, kteří vás mohou provést bludištěm horských skal, hustých lesů i vyprahlých pustin. Najdou se však i tací, kteří zaměnili staré způsoby kvůli přežití a díky jejich talentu nalézt a zabít kořist se z nich stali námezdní lovci monster ale i lidí. Pokud si družina znepřátelila nesprávné lidi, může se stát že na ně v nečekanou chvíli takový hraničář přichystá past.

Atributy

icon-strength Síla 12
icon-dexterity Obratnost 16
icon-constitution Odolnost 10
icon-intelligence Inteligence 14
icon-charisma Charisma 8
Životy 20
Mana 12
Úroveň 3
Velikost B
Pohyblivost 30+OBR
Útočné číslo 5+1 Krátký meč, 8+2 Lovecký luk
Základní obrana 5 Prošívaná
Obranné číslo 7 (Kr. meč) / 5 (L.luk)
Více informací

Setrakové

Hadí humanoidi zvaní Setrakové jsou obratní a charismatičtí, avšak jejich síla bývá průměrná. Díky své přirozené grácii a spojení s magií z nich vychází výborní kouzelníci, klerici a zloději. Méně často se z jejich řad rekrutují alchymisté a hraničáři. Válečnictví jim příliš nesvědčí, ale jsou li nucení k boji jsou stejně nebojácní jako jiné národy.

Atributy

icon-strength Síla 6
icon-dexterity Obratnost 8
icon-constitution Odolnost 5
icon-intelligence Inteligence 7
icon-charisma Charisma 8
Velikost B
Výška 160-190 coulů
Váha 55-85 lb
Pohyblivost 30
Více informací